Przeszczep włosów: kompletny przewodnik od A do Z

przeszczep włosów implant włosów za granicą 1
Napisany przez Erika

W niniejszym przewodniku znajdą Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez osoby rozważające przeszczep włosów. Przedstawiamy, jak działa procedura, jakich rezultatów można się spodziewać i na co należy zwrócić uwagę, aby zminimalizować ryzyko związane z przeszczepem włosów.

NajlepszaKlinika. com informuje o przeszczepach włosów i pomaga zarezerwować zabieg przeszczepu włosów w najlepszych klinikach w Turcji.

Czym jest przeszczep włosów?

Przeszczep włosów to minimalnie inwazyjny ambulatoryjny zabieg chirurgiczny, który może trwale przywrócić włosy u mężczyzn i kobiet cierpiących na częściowe łysienie poprzez przeszczepienie nowych mieszków włosowych w łysiejące lub przerzedzone obszary. Jest to również znane jako implant włosów lub przeszczep włosów.

Kto może skorzystać z przeszczepu włosów?

Przeszczep włosów może być zalecany każdemu, kto cierpi na częściowe łysienie spowodowane łysieniem typu męskiego (łysienie androgenowe), łysieniem typu żeńskiego, cofającą się linią włosów, łysieniem trakcyjnym lub urazem głowy. Przeszczep włosów może zaoferować kwalifikującym się kandydatom trwałe, naturalnie wyglądające rozwiązanie.

Zabieg nie jest zalecany dla osób cierpiących na rozproszone wypadanie włosów (przewlekłe telogenowe łysienie), łysienie punktowe (łysienie plackowate) lub dla osób z niewystarczającą ilością włosów w obszarze dawczym. Operacja nie jest również zalecana dla osób poniżej 25 roku życia, ponieważ trudno jest ocenić długoterminową stabilność włosów dawcy i zakres przyszłej utraty włosów.

Zobacz także: Cena przeszczepu włosów u mężczyzn w Turcji

Gdzie przeprowadzane są przeszczepy włosów?

Przeszczepy włosów są zazwyczaj przeprowadzane w Turcji i Tunezji. Z biegiem czasu kraje te stały się specjalistami w tej dziedzinie, a fala obcokrajowców przybywa do tych 2 krajów każdego roku w poszukiwaniu idealnej fryzury.

Jak przeprowadza się przeszczep włosów?

Istnieją dwie metody leczenia stosowane obecnie przez chirurgów przeszczepiających włosy: ekstrakcja jednostek mieszkowych (FUE) i przeszczep jednostek mieszkowych (FUT).

Metoda FUT: Transplantacja jednostek mieszkowych

• Tradycyjna technika, opracowana w latach 50. XX wieku, polega na pobraniu przez chirurga paska skóry z obszaru dawczego (zwykle z tyłu głowy pacjenta) w znieczuleniu miejscowym, podzieleniu go na mniejsze przeszczepy, a następnie wszczepieniu ich w miejsca biorcze.
  • W przypadku tej metody pacjent ma trwałą bliznę w miejscu usunięcia skóry głowy, a czas rekonwalescencji wynosi około 2 tygodni.

Metoda FUE: ekstrakcja mieszków włosowych

• Coraz bardziej popularna, ponieważ jest znacznie mniej inwazyjna i ma minimalny czas przestoju, metoda FUE polega na ręcznym usunięciu przez chirurga pojedynczych mieszków włosowych z obszaru dawczego w znieczuleniu miejscowym, a następnie przeszczepieniu ich w odpowiednie miejsca w celu uzyskania naturalnego, jednolitego wyglądu.
  • W przypadku tej techniki obszar dawczy jest zwykle golony (choć niektórzy chirurdzy stosują tę technikę bez golenia), a gojenie następuje w czasie krótszym niż 5 dni.

Proszę przeczytać nasz raport na temat przeszczepów włosów bez golenia w Turcji

Co to jest przeszczep?

Przeszczep to kawałek żywej tkanki, który jest chirurgicznie przenoszony z jednej części ciała do drugiej. Po umieszczeniu w obszarze docelowym, wytworzy się nowe połączenie krwionośne w celu zaopatrzenia cebulki.

Mieszki włosowe naturalnie rozwijają się w grupach od 1 do 4 włosów, zwanych jednostkami mieszkowymi. Chirurdzy specjalizujący się w przeszczepianiu włosów metodą FUE będą dążyć do pobrania i przeszczepienia włosów w ich naturalnych grupach w celu promowania równomiernego wzrostu włosów. Chirurg pobierze każdą jednostkę mieszkową (przeszczep) za pomocą wydrążonej igły o średnicy od 0,6 mm do 1,0 mm. Następnie chirurg użyje mikroostrzy (ostrza “Sapphire” nie pozostawiają blizn) i cienkich igieł, aby wprowadzić przeszczepy do obszarów docelowych, układając je w spójny wzór, aby uzyskać naturalny wygląd i gęstość.

Przeszczep włosów za granicą z zabiegiem Sapphire

Jak długo trwa przeszczep włosów?

Czas trwania samego zabiegu różni się w zależności od liczby wymaganych przeszczepów włosów i wielkości zespołu chirurgicznego, ale zazwyczaj wynosi od 4 do 8 godzin. Ponieważ operacja wykonywana jest w znieczuleniu miejscowym, pacjent jest w pełni przytomny i może w tym czasie czytać, oglądać telewizję, rozmawiać, jeść itp.

Zobacz także: Cena przeszczepu włosów u kobiet w Turcji

Bezpośrednio po operacji pacjenci mogą chodzić i wznowić większość normalnych codziennych czynności. Przeszczepiony obszar będzie opuchnięty i delikatny przez 3 do 5 dni, ale pacjenci mogą wrócić do pracy w ciągu 2 do 3 dni od przeszczepu włosów. Zazwyczaj przez 10 do 14 dni po zabiegu występuje zaczerwienienie i strupy.

Niektórzy pacjenci mogą wymagać wykonania przeszczepu włosów w kilku sesjach, w odstępie kilku miesięcy, aby osiągnąć pożądany rezultat. Może to zostać ustalone przez chirurga przed operacją.

Jakich rezultatów mogę się spodziewać po przeszczepie włosów?

W ciągu pierwszych 2 do 3 tygodni po przeszczepie włosów wszystkie przeszczepione włosy wypadną. Jest to znane jako “utrata szokowa” i jest normalnym wynikiem urazu przemieszczonych mieszków włosowych. Niektórzy pacjenci mogą również stracić włosy w obszarach, na które przeszczep nie miał wpływu, co jest tymczasowe i normalne.

W ciągu 6-8 tygodni od zabiegu 85-95% przeszczepionych mieszków włosowych powinno zacząć produkować nowe włosy, z większą ilością włosów i grubszym wzrostem po każdym cyklu wzrostu (każdy cykl wzrostu trwa około 6 tygodni, w zależności od osoby). Chociaż wyniki są widoczne po sześciu miesiącach, przeszczep włosów zostanie w pełni zakończony dwanaście miesięcy po zabiegu.

Aby uzyskać optymalne wyniki, pacjenci są zachęcani do dokładnego przestrzegania instrukcji chirurga dotyczących opieki pooperacyjnej, w tym ochrony obszaru przed ekspozycją na słońce, nie drapania skóry głowy i regularnego mycia, aby uniknąć strupów wokół łodygi włosa. Większość chirurgów zaleca również ograniczenie spożycia alkoholu i tytoniu do minimum w tygodniach następujących po operacji, ponieważ mogą one przyczynić się do słabej przeżywalności przeszczepu.